„Nasza codzienna dieta zwykle jest uboga w składniki sprzyjające dobrej kondycji skóry, włosów oraz paznokci. Często spotykanym powodem ich złego stanu mogą być też tzw. huśtawki hormonalne np. w okresie menopauzy. Dlatego chcąc zadbać o wygląd przydatków skóry, należy wprowadzić do menu produkty wspomagające – krzem, keratynę, cynk.
Krzem ma zbawienny wpływ na cały nasz organizm. Wzmacnia, regeneruje, oczyszcza, odtruwa go i działa przeciwgrzybiczo. Związki tego pierwiastka utrzymują odpowiednią elastyczność i odporność naskórka, tkanki łącznej, kości i błon śluzowych. Niestety w codziennej diecie krzem występuje w niewielkiej ilości. Najbardziej popularne źródła to otręby, razowe pieczywo, kasze, płatki owsiane. Tych produktów nie powinno zabraknąć w naszym menu. Krzem znajdziemy też w produktach mlecznych, ale już w mniejszej ilości.
Zioła są także bogate w krzem, szczególnie pokrzywa, rdest ptasi, perz, podbiał i skrzyp polny – to zioło zawiera jego największą ilość. Warto zatem zaopatrzyć się w skrzyp polny. Jeśli decydujemy się na zakup, najlepiej wybrać preparat, który zawiera w swoim składzie jedynie skrzyp, bez domieszek. Na rynku możemy znaleźć wiele dobrych skrzypów od polskich producentów. Rozpoczynając kurację należy pamiętać, że po wykorzystaniu opakowania robimy przerwę tygodniową, bo organizm łatwo przyzwyczaja się do przyjmowania ziół. Pamiętajmy również, by nie przekraczać zalecanego dawkowania.

Katarzyna Rytel
Specjalista Podolog II stopnia”